Cégünk elsőként nyerte el a környezetbarát takarítási szolgáltatás nemzeti ökocímkéjét, ami hivatott igazolni Magyarországon a termékek és szolgáltatások környezetbarát voltát. Nyertes pályázóként nyújtott szolgáltatásunk a Tata Consultancy Services Ltd. magyarországi irodájában valósult meg.
A védjegyelnyerést igazoló tanúsítványt Batári Ferenc vezérigazgató és Szilágyi Áron olimpiai bajnok kardvívó, cégünk CSR szóvivője vette át. A nyertes pályázatot követően Laczikó Péter takarítási megoldásokról és az ilyen irányú megrendelői elvárásokról.
Az interjú során részleteiben beszélgettünk a védjegyezet szolgáltatás feltételeiről és előnyeiről, mely segítséget nyújthat az Önök irodaházában történő zöld takarítási megoldások implementáláshoz is.
Elkötelezett szolgáltatóként általánosan elmondható, hogy a tevékenységeink végzése során a környezettudatos munkavégzés számunkra az elsődleges szempontok között szerepel. Az Év Üzemeltető Cége díj nyerteseként fokozottan vesszük figyelembe partnereink és saját környezetünk fenntarthatósági szempontjait, ezen belül a zöld takarításimegoldásokat, a környezetbarát tisztaság mindennapokban történő megvalósítását. A nemzeti ökocímke megpályázásával célunk volt környezettudatos törekvéseink megmérettetése. Külön öröm számunkra, hogy a facility management cégek között elsőként pályázhattunk a védjegy elnyerésére.
Fontos mérföldkő számunkra, hogy cégünk a Tata Consultancy Services Limited Magyarország Kft. irodatakarításával elsőként nyerte el hazánkban a „Környezetbarát Szolgáltatás” védjegyet.
Hosszú évek óta nyújtunk takarítási szolgáltatást a Tata Consultancy Services Limited Magyarország Kft.-nek és kiemelkedően jó az együttműködés a két cég között. A jó partnerkapcsolat a közös sikerünk záloga a környezeti terhelés csökkentésében elért eredmények vagy a közös CSR tevékenységek fejlesztése terén. A CSR tevékenységeink példájaként említhető Budapesten a XI. kerületi óvodák támogatása a múlt évben. Az óvodák környezettudatos működésének fejlesztésében vettünk részt mi is partnerként.
A Tata Consultancy Services Limited Magyarország Kft. részéről biztosan számíthattunk messzemenő támogatásukra, mely a védjegy elnyeréséhez elengedhetetlen volt. Büszkék vagyunk az elnyert védjegyre, mely a sikeres együttműködésünk eredménye. Reméljük, hogy ez az elismerés hírnökként is segíti munkánkat, hogy a többi szolgáltatási területünkön is hasonló sikereket érjünk el a jövőben.
Egyre több partnerünk fogalmaz meg környezettudatos megoldásokkal kapcsolatos elvárásokat facility management szolgáltatásaink minden területén és a takarítási szolgáltatás esetében a higiéniai, technológiai megoldások kiválasztása terén is egyre hangsúlyosabb szempontként szerepel a környezettudatosság. Mindemellett a költségtényező kiemelt jelentőségű az ügyfeleink részéről a végső döntés meghozatalánál, a technológiák kiválasztásánál. A környezetbarát megoldások nagyobb költséget jelenthetnek például adagoló rendszerek bevezetése, környezetkímélőbb gépek beállítása esetén. A környezetbarát tisztítószerek beszerzése is nagyobb költséggel jár a hagyományos termékeknél, így a költségtényező sok esetben felülírja a kezdeti lelkesedést és a környezettudatos elvárásokat.
Természetesen a környezettudatos takarítás nem kizárólag extra költséget jelentő megoldásokból áll és ezeket a környezetkímélő eljárásokat a kiemelten ár-érzékeny területeken is megoldásként kínáljuk. A technológiai megoldások esetében előnyben részesítjük a víz- és tisztítószer takarékos megoldásokat, az alkalmazott tisztítószerek és higiéniai anyagok göngyölegével nem terheljük a kommunális hulladéktárolókat, hanem összegyűjtjük és beszállítónkkal elszállíttatjuk. A szelektív hulladékgyűjtés ma már alapvető elvárás, de sajnos hazánkban még nincs sok helyen megbízható gyakorlata, sok esetben keveredik a szelektív hulladék a kommunális hulladékkal. A szennyezett hulladékot már nem lehet a szelektív tárolókban elhelyezni és ez sokszor konfliktusforrás a hulladékszállítási díjak megállapításánál. Munkatársaink ezekre a szempontokra kiemelten odafigyelnek, például hogy a szelektív hulladékgyűjtés ténylegesen megvalósuljon vagy a szolgáltatásaink ellátása optimális mennyiségű tisztítószer felhasználásával történjen, legkevésbé terhelve a környezetet.
A Tata Consultancy Services Limited Magyarország Kft. környezettudatos elvárásai és a megvalósításhoz történő hozzáállása példamutató. Kellően nyitottak és együttműködőek, a fenntartható jövőnk szempontjait mindig maximálisan szem előtt tartják.
A multinacionális cégek részéről általánosan is elmondható, hogy egyre fokozottabb az igény a környezetbarát takarításra és emellett az üzemeltetés más területein is igénylik tőlünk a környezettudatos megoldásokat. Környezetirányítási rendszereik, házirendjük, belső szabályzataik sok esetben konkrét folyamatleírásokat is megszabnak, konkrét igényeket támasztva különböző riportok, kimutatások készítésére.
A féléves nagytakarítások között bevezettük a textil korongos, ütemezett szőnyegtisztítási eljárást, mellyel az erősebben igénybevett felületeken (folyosók, tárgyalók, konyhák környéke, bejáratok) kisebb energia-, víz- és vegyszerfelhasználás mellett biztosítható a nagytakarítások közötti időszakban is a megfelelő tisztasági szint. Ezeken a területeken a nagy forgalom és a fokozott szennyeződés miatt a féléves nagytakarítások során samponozással és többszöri öblítéssel tudtuk csak elérni az elvárt tisztaságot. Ez a korábbi technológia környezetvédelmi szempontból sem volt elfogadható, illetve a burkolatokat is jobban károsította. Az új szőnyegtisztítási eljárás bevezetésével környezetkímélőbb módon biztosítjuk a munkaterület folyamatos tisztaságát.
Lecseréltük a tisztítószereket, papírtörlőket is öko termékekre és áttértünk a koncentrátumok használatára. Optimalizáltuk a tisztítószer mennyiség felhasználását adagolók alkalmazásával a területen, illetve egyes tisztítószereket habosítva alkalmazzuk. A higiéniai papírok felhasználásnak optimalizálására korszerű, takarékos adagolórendszereket vezettünk be.
Csak mikroszálas kendőket használunk, melyeket helyben és naponta mosunk, ezzel jelentősen megnöveljük az élettartamukat.
Minden tisztító- és fertőtlenítőszerről szigorú nyilvántartást vezetünk, melyben pontosan nyilvántartjuk a beérkezett és kiadott, felhasznált mennyiséget, így pontosan mérhető, hogy adott alapterületre évente mekkora termékfelhasználás jut. A kiürült flakonokat összegyűjtjük, és a visszajuttatjuk a gyártóhoz, aki újratölti, vagy újrahasznosítja azokat.
Csak ott alkalmazunk fertőtlenítést, ahol feltétlenül szükséges (a munkaterülethez nem tartozik mosdó, WC, ez a közös területen található, mely nem képezi a szolgáltatás részét), ott is csak a legszükségesebb mértékben.
A német Johannes Kiehl öko címkés termékeit alkalmazzuk a területen. Tekintettel arra, hogy rendezett irodaterületről van szó, ahol nem keletkezik extrém (zsíros, olajos, kátrányos) szennyeződés az alkalmazott tisztítószerek kielégítő eredménnyel alkalmazhatóak.