Select your language

TÖBB, MINT 30 ÉVE FOLYAMATOSAN FEJLŐDŐ LÉTESÍTMÉNYÜZEMELTETŐ VÁLLALAT

A 100%-ban magyar tulajdonú Future FM Cégcsoport teljeskörű létesítménygazdálkodási szolgáltatást nyújt az ország egész területén. Tevékenységi körük 1991-től fokozatosan bővült, a változó piaci és vásárlói igényeknek megfelelően.

Mikó Zoltán, a cég vezérigazgatója a Diplomacy&Trade-nek magyarázza, hogy maga a létesítménygazdálkodási piac igen nagy, rengeteg szolgáltatóval, de nem mindegyik kínál komplex szolgáltatási csomagokat partnereinek. „A Future FM a paletta azon szűk szegmensébe tartozik, amely teljes egészében házon belül tud takarítási szolgáltatásokat, műszaki műveleteket, biztonsági őrzést és egyéb kiegészítő termékskálákat kínálni, akár egészben, akár részenként, majd később portfólióelemekkel kiegészítve. Erősségünk, hogy ezekre a feladatokra igen nagy számú házon belüli erőforrást tudunk mozgósítani. E tekintetben több mint 2000 alkalmazottunk van, ami ritka.”
Takács Katalin HR vezérigazgató-helyettes hozzáteszi, hogy az alapkoncepció a cég több mint három évtizedes fennállása során mindig ugyanaz volt: "igyekszünk minden olyan tevékenységre megoldást nyújtani ügyfeleinknek, amely nem tartozik a saját portfóliójukba. Fontos, hogy partnerségben legyünk ügyfeleinkkel, hogy minden mást ránk bízzanak, és a saját tevékenységükre tudjanak koncentrálni. Ez a ma is érvényes koncepció eredményezte az általunk nyújtott összes megoldást és teljes körű szolgáltatást.”

A válságok idején

A vezérigazgató kiemeli, hogy a létesítménygazdálkodás az alaptevékenységet támogató szolgáltatások összessége. "Válság esetén mindenkinek a túlélésre kell összpontosítania, és ha lehetséges, az alaptevékenységet addig kell folytatni, ameddig csak lehetséges. A vállalatok hajlamosabbak minden egyéb külső költség visszafogására, azt gondolva, hogy ezek nélkül könnyebben élhetnek túl. Ezen a téren próbálhatnak segíteni a létesítménygazdálkodási szolgáltatók, egyrészt költségcsökkentő oldalon találhatnak olyan forrásokat, amelyek a hatékonysági oldalról megközelíthetők és feloldhatók, szükség esetén javaslatot tehetnek a a szolgáltatás tartalmát, a partnerekkel közösen, hogy a költségek jobban kezelhetők legyenek. Nagyon fontos, hogy a partnerek egymás segítésével maguk a kapcsolatok is túléljék a válságot. Szóval, megjelenünk, sok mindent látunk ezt másként is meg lehet tenni, de kompromisszumra, támogatásra és segítségre van szükségünk az ügyfél oldaláról.”

Ez a létesítménygazdálkodási oldal, de ott van a munkaerő-piaci probléma is – jegyzi meg Takács Katalin. „Mint Zoltán említette, cégünk mintegy kétezer fős munkaerővel dolgozik. Ennek a létszámnak jelentős része fizikai dolgozó: vannak takarítóink, biztonsági őreink, karbantartóink stb. Ez a kategória és a munkaerőpiacnak ez a rétege most elég komoly válságban van. Ez azért van így, mert volt időszak, amikor az ilyen fizikai munkát végzők közül sokan külföldre távoztak. A másik ok, hogy bizonytalanság és bérspirál feszül, ami a határait feszegeti annak, amit egy ilyen piacon el lehet érni. Sajnos olyan helyzetben vagyunk, hogy egyrészt nagyon kevés a képzett ember, és nagyon idős a munkaerő: a munkaerő jelentős része, mintegy háromnegyede 55 év feletti. Eközben nagyon nehéz új kollégákat toborozni. Nagyon kevesen vannak azok, akik komolyan gondolják, hogy ezekbe a munkákba kerüljenek. Nekünk viszont minden nap túl kell élnünk és teljesítenünk kell azt a szolgáltatást, amit vállaltunk, amihez minden nap stabil munkaerőre lenne szükség. Számunkra óriási probléma a személyzet biztosítása és megtartása, nagyon nagy a fluktuációnk.”

A portfólió bővítése

A Future FM csoport a konkrét létesítménygazdálkodási feladatokon túl a biztonsági szolgáltatások és a flottakezelés területén is tevékenykedik. „Mindig akkor merült fel ezekre a dolgokra az igény, amikor a kezdeti munkánkat, a takarítást végeztük, amellyel bő 30 éve kezdtük el tevékenységünket. Aztán kiderült, hogy jó lenne izzót cserélni vagy kazánt kezelni, esetleg virágokat öntözni, vagy kertet csinálni az irodaház előtt. Tapasztalataink azt mutatják, hogy egyre több ügyfél kér segítséget ezekben a kérdésekben, és ezekre mindig igyekszünk válaszolni. Tehát az ügyféligények hozták ezeket a portfólióbővítéseket” – emeli ki.
Mikó Zoltán hangsúlyozza, „a biztonsági cégek nagyon-nagyon nagy múltú piacán azért van lehetőségünk a részesedésre, mert rugalmasabbak vagyunk. Sokkal mélyebb a kapcsolatunk a partnereinkkel, jobban megértjük, mire van szükségük, de mit nem kapnak, mit kellene egy kicsit másképp csinálniuk egy ilyen szolgáltatásban. Vagy mondjuk a flottaszolgáltatásunk talán drágább, de olyan szolgáltatási elemeket építettünk be, amelyeket a partnerek máshol nem kapnak meg egy ugyanolyan minőségű vagy azonos terjedelmű csomag részeként.”

Rugalmasság, a folyamatos érték

A Future FM vezetői azt mondják, nagyon értékelik az ügyfelektől kapott visszajelzéseket, és ez segíti őket szolgáltatásaik fejlesztésében. Takács Katalin példaként említi, hogy ők látják el a fővárosi Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtéren a létesítménygazdálkodási feladatokat. „Nagyon büszkék vagyunk erre a munkára. Ott tulajdoni részesedést kellett szereznünk magában az üzemeltető cégben, amely az üzemeltetést végzi, és ezt a céget a csoportunk részévé tettük, és ez a rugalmasságunknak is köszönhető. Ha igény merül fel, hozzuk a megoldást. Ez a rugalmasság három évtizede változatlan érték: mindig alkalmazkodunk a helyzethez és a megrendelőhöz. Úgy gondolom, hogy ez a személyre szabott szolgáltatás meglehetősen jellemző csoportunkra.”

Fenntarthatóság

Manapság egyre inkább elvárják a vállalatoktól, hogy fenntartható módon dolgozzanak. Mikó Zoltán ezzel a témával kapcsolatban elmondja, hogy az általános energiatakarékosságon túl – „például üzemeltetünk egy fotovoltaikus napelemparkot nagyságrendileg egy megawatt kapacitásút, immár öt éve az egyik partnerünknél. Szóval nem arról van szó, hogy a most divatos hullámot lovagoljuk meg, hanem öt éve hoztunk létre egy ilyen parkot. Egy Magyarországon valószínűleg egyedülálló vízfogyasztás-csökkentési projektet tudtunk megvalósítani, amellyel programozható és időszakosan szabályozható a hőmérséklet. Ha valamelyik partnerünknek ilyen kérései, ötletei vannak, mi magunk is megtehetjük, vagy közösen találunk partnereket a megvalósításhoz.”

Segítség a rászorulóknak - CSR programok

2016 óta hagyománnyá vált, hogy a Future FM minden évben kiválaszt egy szervezetet és segíti működését. Takács Katalin szerint „a cég CSR-politikájában mindig is az volt a legfontosabb, hogy egy jó ügyet próbáljunk meg támogatni azzal, amiben jók vagyunk, a szaktudásunkkal. Az egyik példa a Suhanj!! Alapítvány, amelyet rendszeresen támogatunk. Létrehoztak egy edzőtermet, ahol mozgássérültek és épek együtt edzhetnek. Klímarendszerük beállításához mechanikus segítséget, valamint speciális tisztítószereket adtunk a tisztaság és higiénia biztosítása érdekében. Vagy ott van a Bátor Tábor, egy másik visszatérő partnerünk, akiket higiéniai termékekkel is támogattunk, vagy klasszikus anyagi támogatást nyújtottunk, például amikor meg akarták újítani kötélpályájukat. Valamint egy rászoruló úriember fürdőszobáját is felújítottuk, hogy elérhetőbbé és könnyebbé tegyük mindennapjait. Az emberek életének ily módon történő segítésében van egy nagyon kedves partnerünk, Szilágyi Áron olimpiai vívóbajnok, aki a CSR nagykövetünk.

 

FORRÁS:

A cikk és a fotó a Diplomacy and Trade 2022/IX számában jelent meg angolul.

https://dteurope.com/news/future-fm-the-solution-provider/

 

 

 

Future Fm

Future FM Zrt.

1148 Budapest, Fogarasi út 5.

Telefon: +36 (1) 468-4080

This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.